• Al onze producten worden uit voorraad geleverd.
  • Voor 14:00 uur besteld morgen in huis.
  • Vragen?
    Bel 078-651 23 22




  • Boven de 25 euro geen verzendkosten.
    Anders 2,99.

Additieven?

Aan alle olie, benzine of diesel die u koopt zijn additieven/ toevoegingen toegevoegd. Afhankelijk van de specificatie motorolie die u koopt, is er bepaald additievenpakket aan toegevoegd. Denk daarbij aan Long-Life motorolie; dat bevat een pakket olietoevoegingen zodat de onderhoudsinterval extra lang is....lees meer..

De Praktijk

In de praktijk blijkt dat de olietoevoegingen en brandstoftoevoegingen die standaard in de olie, benzine, diesel zitten lang niet altijd voldoende zijn. Hieronder leest u enkele veel voorkomende, op zich geen bijzondere, praktijksituaties van auto's die het motorisch zwaar hebben... lees meer..

Soorten additieven

Bardahl heeft een uitgebreid assortiment olietoevoegingen en brandstoftoevoegingen die u kunt inzetten om problemen te voorkomen of op te lossen wanneer er problemen zijn ontstaan. Denk motorlekkage (engine stop leak), lekke versnellingsbak (Automatic Transmission Stop Leak/ Manual Gear Box Stop Leak), lekke radiator (Radiator Stop Leak), vastzittende kleppen (Hydraulic Valve Lifter), vervuilde EGR-kleppen (EGR Kit), Common Rail Diesel Injector Cleaner (diesel brandstofreiniger), Fuel Injector Cleaner (Benzine brandstofreiniger), Oil Booster+Turbo Protect (reinigt en smeert de motorolie extra) etc... lees meer..
Regelmatig een brandstofreiniger is veel voordeliger dan iedere keer premium brandstof tanken. bij 2 blikken brandstofreiniger per jaar en 15.000 km. 

Uw voordeel loopt op tot 120 euro per jaar

Reviews

overall 5 reviews

 Heb je al enige ervaring met dit product?

score (5) Reviewer Dirk Strampel Posted 18:52, Apr 25, 2016
Advies van een anwb monteur
Ik ben het op advies van een ANWB monteur die zelf ook een jachtje heeft gaan gebruiken.

Gebruik het nu voor het 6e jaar, bij 2000 toeren een verbruik van 2,1 liter per uur dit verbruik was voorheen 2/10 hoger.
afz,
Bootgek

score (5) Reviewer frank roosendahl Posted 18:14, Apr 11, 2015
Bardahl
toegevoegd aan de diesel in de brandstoftank van mijn boot daar de dieselel er wel langere tijd in kan zitten. Een tank van 400 lt en een van 700 lt. De tijd moet het nog gaan bewijzen of de diesel er ook voor een langere tijd in conditie blijft.
score (5) Reviewer A.J.A. Dierks Posted 21:54, Feb 12, 2013
Goed produkt snelle levering
Dieseltoeving in de tank van mijn Fiat Ducato camper gedaan.
De camper staat in de wintermaanden in opslag.
Zo loop ik geen risico.
score (5) Reviewer Peter van der Velden Posted 14:08, Jul 11, 2012
Mooi produkt, correcte levering
In oktober/november 2011 700 ml toegevoegd aan 400 liter diesel (de dubbele hoeveelheid van wat nodig is in de zomer, e.e.a. volgens de gebruiksaanwijzing op de literverpakking) Bij draaiende motor geen neveneffecten waargenomen. De Peugeot 92 PK 6 cilinder loopt mooi, maar verder heb ik geen ervaring vanwege het geringe aantal vaaruren dit voorjaar. Daarentegen toont mijn kachel (een Heatpol met scheepscarburateur) een mooiere blauwe vlam in vergelijking met daarvoor.
De 100 ml verpakking is bedoeld voor 100 liter diesel. De literverpakking vermeldt volgens mij een andere mengverhouding en maakt bovendien onderscheid tussen zomer en winter. Of ik moet me sterk vergissen.
score (5) Reviewer Willem Witter Posted 11:27, Jul 06, 2012
Dieseltoevoeging Bardahl
100 ml op 120 liter diesel (peugeot 40 pk 1978 zonder revisie)gaf bij de eerste start veel rookontwikkeling,waarschijnlijk aangekoekte koolstof.De rookontwikkeling werd steeds minder en niet noemenswaardig.Heb het idee dat de verstuivers beter werken,minder druppelvorming,zichtbaar bij de start als een film op het water(verstuivers zijn ook nog van 1978)en heb het idee dat hij iets zuiniger is geworden.Water heb ik nooit in mijn glazen filter gehad,de tank is altijd vol en ik tap 1 of 2 keer per jaar af op het laagste punt.Dit product blijf ik gebruiken.